Koronakrisen og SPK

Normal drift fra 400 hjemmekontor

Utbetalinger og saksbehandling foregår som normalt, og kundesenteret vårt svarer deg på telefon, chat og e-post slik de pleier. Til tross for en svært unormal situasjon, har vi per nå tilnærmet normal drift i Statens pensjonskasse.

Hele samfunnet er i en svært spesiell situasjon på grunn av koronaviruset. Vi i SPK deltar også i den nasjonale dugnaden for å hindre smittespredning, og nesten alle våre medarbeidere jobber hjemmefra. Dette påvirker ikke deg. Utbetalinger av pensjoner og andre ytelser går som normalt, og vi har per nå ikke økt saksbehandlingstid – verken for pensjonssøknader eller andre områder.

Kundesenteret vårt har full drift fra kjøkken og stuer på Østlandet

SPK har nesten 1,1 millioner medlemmer, 1 500 tilknyttede virksomheter og 45 000 lånekunder. Kundesenteret vårt er vår viktigste kontaktflate ut mot disse. Våre 30 kundebehandlere besvarer daglig hundrevis av henvendelser om pensjon, forsikringer og boliglån. De gjør det på telefon, e-post og chat – og siden 13. mars svarer de deg hjemmefra, med like god service som vanlig.

Kundesenteret sitter på hjemmekontor. De erfarne kundebehandlerne Bente (t.v) og Lena, med henholdsvis 40 og 32 års fartstid i SPK, synes det har gått over all forventning å flytte hele kundesenteret til hjemmekontor - men i likhet med alle andre ser også de fram til en normal hverdag igjen.

De erfarne kundebehandlerne Bente (t.v) og Lena, med henholdsvis 40 og 32 års fartstid i SPK, synes det har gått over all forventning å flytte hele kundesenteret til hjemmekontor - men i likhet med alle andre ser også de fram til en normal hverdag igjen.

Vi tilbyr nå digitale pensjonskurs

På grunn av tiltakene for å hindre smittespredning, er våre fysiske kurs avlyst foreløpig til over påske. I stedet tilbyr vi nå et utvalg digitale pensjonskurs. Les mer om våre kurs.

Se også vår samleside med all informasjon om koronavirus og SPK.